Sessió 07
THOMAS KEIS, Augsburg 1973
Artista multidisciplinar guardonat amb el Masteraward per l'Acadèmia d'Art i Disseny de Munich; prové del disseny de mobiliari. La seva producció és plena de dissenys estilitzats i potents i peces que mesclen l'escultura i la utilitat. Més recentment el seu focus s'ha mogut a l'arquitectura efímera conceptual. El seu treball s'ha mostrat en diverses exposicions individuals i col·lectives a Alemanya, Espanya, Suïssa i diverses vegades a la Fira Maison & Objet París. Actualment viu a prop de les muntanyes de Monserrat.
LESLEY YENDELL, Yeovill, Anglaterra.
Eugenio Ampudia, Melgar, Valladolid, 1958.
En la actualidad uno de los artistas españoles más reconocidos. Su trabajo multidisciplinar acaba de recibir el Premio AECA al mejor artista español vivo representado en ARCO18 – que ya obtuvo en 2008-, y el Premio ARCO-BEEP, Colección de Arte Electrónico. También en 2008, la beca The Delfina Foundation (Londres).
El seu treball indaga, amb actitut crítica, tan en els processos artístics, l'artista com a gestor d'idees, el paper polític dels creadors, el significat de l'obra d'art, les estratègies que permeten posar-la en peu, els seus mecanismes de producció, promoció i consum, l'eficàcia dels espais assignats a l'art, com també en l'anàlisi i experiència de qui les contempla i les interpreta.
PARLEM CONTEMPORANI? Anem a la materialització més primària d'aquest concepte, l'element més bàsic i essencial, la lletra. Un altre punt important és l'espai on s'ubica la intervenció, un claustre. Espai arquitectònic imponent, espai de meditació, de lectura, de pau, de solitud, de silenci... És en aquest context on hi ha el punt de partida, es desenvolupa i reivindica la nostra intervenció. Una materialització simple, en dues dimensions, que vol ser una elegia del moment present, on molt sovint la puresa de l'escriptura perd protagonisme i passa a tenir una funció merament comunicativa. Un escrit en llenguatge contemporani, un elogi als autocorrectors, una conversa de paraules buides que busca l'harmonia amb l'espai que l'acull.