Sessió 19
MIRALLS I MIRATGES
CRISTINA SALVANS
La memòria de la terra tremola però mai sucumbeix al futur.
Jordina Ros
Traient la pols - Pere Estadella
Metamorfosis: Del polvo nacemos y en polvo nos convertimos.
Música: SANTA SALES
TEMPS GEOLÒGIC
El temps dels humans és un respir. El passat més remot conviu amb nosaltres i ens recorda que som part d’un engranatge inexorable: un dia serem fòssils i altres formes seran els nostres testimonis. Llavors, potser el mar negarà les oliveres.
Cristian Real Cervigón
Voiture morte + disfuncionament sonor intencionat (alias circuit bend) + quadrophonia
ALBERT FERRÉ
Tot moviment, tot material conversa amb el viscut i encarnat. Es crea a partir de la geometrització espacial i espiritual del lloc. Se sonoritza a partir dels propis sons emesos i rebuts, donant altaveu a aquells que més han ressonat amb/des de les nostres corporalitats. Buscàvem el patró del caos i el caos en el patró. La rigidesa de les columnes en contrast a la fluïdesa del vent, els ecos de les cantonades i les profunditats immemorables d'un antic pou. Teixir i fuetejar per construir, transmutar i obrir, el claustre.
IG: @marinaxisil
FB: @marinaxisil
Hierofania
Aquest treball en blanc i negre és el resultat del descobriment i la immersió en un espai que des de petit li cridava a l’artista l’atenció: el convent de les Carmelites Descalces de Tarragona. Durant la seva infantesa, Queralt havia imaginat moltes vegades com seria la vida darrera d’aquells alts murs que separaven el convent de la ciutat. Anys més tard va poder complir aquest somni i les monges van deixar que la càmera d’en Lluc creues les portes del convent i immortalitzes com és la vida en clausura. La mirada poètica de l’artista, a través del joc de llum i ombres i l’humanisme amb què retrata a les religioses, són potser els punts que cal destacar de la selecció exposada.
Lluc Queralt
La solitud del professorat
Els professors d’introducció a projectes de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV, ajudats per uns quants alumnes comprensius, volen generar un espai intermedi al claustre del Convent de les Arts mitjançant una intervenció on uns tendals de plàstic d’embalar, lleugers i translúcids, se situen darrera dels arcs de la façana sense acabar de definir un límit hermètic entre l’exterior i l’interior. La pandèmia ha obligat a que es generalitzi l’ús de videoconferències per resoldre la comunicació entre professor i alumnes i, quan les circumstàncies ho han permès, el retorn de les classes presencials ha vingut acompanyat de múltiples mesures de prevenció, tot plegat generant una sèrie de filtres que han distorsionat els comportaments i rutines habituals en l’activitat d’un taller d’arquitectura. La instal·lació intenta ser una metàfora d’aquests filtres que han acabat generant una sensació de solitud en el professorat.
Jaume Farreny, Josep M. Toldrà / Gerard Cambra, Laia Martí, Míriam Ortín, Sadibou Sow, Pau Torné